Německo, král elektromobilů

Jak již název vypovídá, Německo se sune dopředu – alespoň tedy některé jeho části. Norsko, které bylo ještě donedávna gigantem na poli elektromobilů a aut s hybridním pohonem ustupuje do pozadí, i přes neskutečně velké dotace na každý nakoupený elektromobil a do popředí se dostává středoevropská automobilová velmoc, kdy se auta s novým pohonem doslova šíří jako bouřný mrak od Mnichova do ostatních velkých měst.
elektrické auto na trávníku.jpg
 
Ve městech se trend šíří přece jen rychleji než v okolních oblastech, města jsou více než dobře vybavena na to, aby poskytly všem řidičům elektrických a hybridních vozů dostatek nabíjecích stanic, které tyto auta ještě stále velmi nutně potřebují ve velkém shluku.
elektrické auto nisan.jpg 

Změna, to je život

Za velkým vzestupem stojí především technologický pokrok, kdy se elektromobily stále více a více podobají běžným automobilům se spalovacím motorem – už nejen že vypadají dobře, jsou ale také stejné dobrá a výdrž, kterou se nejnovější modely chlubí, také není vůbec špatná, ba právě naopak, možná se i vyrovná dieselu. Třídu drahých automobilů už Tesla se svými automobily definitivně dobyla, právě teď míří i na trh střední třídy, kde se nachází největší zisky a nejvíce zákazníků. Díky neustálému technologickému vývoji se stávají elektromobily mnohem častější součástí vlastnictví řidičů po celém světě, hlavně díky klesající ceně.
tesla kompresor.jpg 

Ostatní značky ale neusínají na vavřínech

Éra fosilních paliv pomalu zhasíná, a i ostatní automobilky si uvědomují, že pokud budou chtít udržet zisky tak vysoko jako nyní, bude třeba investovat do stále nových technologií. Aféra Dieselgate nijak neprospěla byznysu, a naopak nahrává elektromobilovým firmám, kdy jejich prodeje vzrostly o 41 %, zatímco prodeje tradičních aut se spalovacím motorem klesly o 17 %. I velcí giganti jako BMW si nyní uvědomují, že pokud budou chtít přežít v nové éře, musí se zkrátka překopat, a tak v nejbližších několika letech začnou představovat své modely určené také pro střední třídu, byť je Tesla minimálně o 4 roky před nimi.